NY TJÄNST: Operativ inköpare med stora utvecklingsmöjligheter

Tube Control vill nu säkra sin expansion och söker därför en person med stort teknikintresse och med höga ambitioner som kan stärka upp inköpsfunktionen från och med december. Tube Control är ett företag som aktivt arbetar med att tillgodose varje persons individuella potential. För rätt person finns det därför stora utvecklingsmöjligheter samt möjligheten att forma denna tjänst. I rollen som operativ inköpare på Tube Control kommer du arbeta nära inköpschef och VD.

Tube Control AB ingår i börsnoterade ADDTECH AB med ca 130 dotterbolag. Tube Control AB:s affärsidé är att tillsammans med kunder applikationsförädla system och komponenter utifrån spetskompetens hos våra samarbetspartners. Det ger Tube Controls kunder möjlighet att vara ledande inom sina marknader.

 

Mobil och industriell hydraulik är huvudområden och vi har specialiserat oss på att skräddarsy kundanpassade lösningar baserade på kundens önskemål och behov. Årsomsättningen uppgår till ca 100 miljoner kronor. Verksamheten finns förutom i Sverige även etablerad genom systerbolag i de övriga Nordiska länderna. Genom detta nätverk har vi en gedigen kompetens samlad inom mobil-, industriell- och marin hydraulik.

Om rollen

Tube Control vill nu säkra sin expansion och söker därför en person med stort teknikintresse och med höga ambitioner som kan stärka upp inköpsfunktionen från och med december. Tube Control är ett företag som aktivt arbetar med att tillgodose varje persons individuella potential. För rätt person finns det därför stora utvecklingsmöjligheter samt möjligheten att forma denna tjänst. I rollen som operativ inköpare på Tube Control kommer du arbeta nära inköpschef och VD.

 

Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av:

  • Materialplanering
  • Lösa speciella leverans och leverantörsproblem
  • Inköp, omplacering och bevakning
  • Leveransplaner och uppföljning
  • Lagerplanering
  • Rapporter och statistik relaterad till omsättningshastighet och lagernivåer
  • Säkerställa inköpspriser och leverantörsvillkor
  • Jobba aktivt för att förenkla och automatisera det operativa arbetet.

 

Utbildning och erfarenhet

Vi tror att du har 2-3 års erfarenhet av inköpsrelaterade arbetsuppgifter och innehar teknisk förståelse, intresse eller erfarenhet. Utöver detta tror vi att du har följande erfarenhet och kunskap:

  • God användare av Officepaketet, speciellt excel
  • Analytisk förståelse
  • Van användare av affärsystem (gärna Movex M3)
  • Talar och skriver obehindrat både svenska och engelska

 

Personliga egenskaper

För att trivas i rollen är du drivkraftig, ambitiös, prestigelös samt självgående. Du är kommunikativ både internt och externt med säljande personlighet, samt vågar vara rak, tydlig och ta konflikter när det behövs. Vi tror även att du är en person som ser lösningar istället för problem samt jobbar för att hittar nya vägar.

 

Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Sätra
 

Ansökan

Sök tjänsten här. Vi hanterar ansökningar löpande.